REFUGEES WELCOME TO CATALONIA: A PRACTICAL GUIDE

lunes, 2 de mayo de 2016

Compasito - El Petit Compass: Manual d'educació en drets humans per a infants (de 7 a 13 anys)

Amb el mateix objectiu que en el cas del Compass (veure més info), l'Equip d'Educació en Drets Humans d'Amnistia Internacional-Catalunya ha habilitat una versió del Compasito (de 7 a 13 anys, també del Consell d'Europa):

http://www.amnistiacatalunya.org/edu/mat/compasito/

Índex

PRESENTACIÓ

  • Crèdits / Agraïments / Pròleg / Agraïments de la versió catalana / Pròleg de la versió catalana
INTRODUCCIÓ

  • Benvinguts i benvingudes al Petit Compass
  • Què és l’educació en drets humans amb infants?
  • Educació en drets humans i educació per a una ciutadania democràtica / A qui està dirigit el Petit Compass?
  • Què hi ha al Petit Compass? / Organització del Petit Compass / Petit Compass en el marc del Programa de Joventut per a l’Educació en Drets Humans

I. INTRODUCCIÓ ALS DRETS HUMANS

  • 1. Què són els drets humans?
    • Els precursors dels drets humans del segle XX
    • La Declaració universal dels drets humans
    • El marc de referència dels drets humans
    • El compromís de ratificació
    • L’evolució d’una convenció sobre els drets humans
    • Convencions regionals sobre els drets humans
    • Els mecanismes de protecció dels drets humans del Consell d’Europa
  • 2. Què són els drets dels infants?
    • Principis generals de la Convenció dels Infants
    • Supervisió de la Convenció sobre els drets de l’infant
    • Supervisió dels drets dels infants
    • Promoció de la Convenció sobre els drets de l’infant

II. QUÈ ÉS L’EDUCACIÓ EN DRETS HUMANS?


III. COM UTILITZAR EL PETIT COMPASS

  • Primera Part
    • Començar amb el Petit Compass
    • L’objectiu del Petit Compass
    • Aprenentatge basat en l’experiència
    • Funció de la facilitació
    • Estils d’aprenentatge
    • Els estadis de desenvolupament dels infants
  • Segona part
    • Què conté una activitat del Petit Compass?
    • La Convenció sobre els drets de l’infant com a fonament
    • Elecció de les activitats
    • Adaptació de les activitats
    • Consells per promoure la participació
    • Consells per a la facilitació
    • Posar en pràctica l’educació en drets humans

IV. ACTIVITATS


V. TEMES


VI. APÈNDIXS